Persona: Romero Hortelano, Miguel
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0000-0001-7923-8297
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Apellidos
Romero Hortelano
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Miguel
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Publicación Control predictivo de orden fraccionario(Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Escuela Técnica Superior de Ingeniería Informática. Departamento de Sistemas de Comunicación y Control, 2010-11-22) Romero Hortelano, MiguelEl cálculo fraccionario es una disciplina matemática que tiene su origen en la extensión del significado del concepto matemático de diferencial dny/dxn, cuando el orden n puede tomar cualquier valor fraccional, irracional o complejo. En los últimos años la importancia del cálculo fraccionario, en campos de investigación diferentes al puramente matemático, ha ido incrementándose significativamente. Podemos encontrar aplicaciones dentro del campo de la física, modelado mecánico de fluidos, comportamiento viscoelástico de algunos materiales, procesado de señal, etc.Publicación Low speed hybrid generalized predictive control of a gasoline-propelled car(Elsevier, 2015-07) Madrid, Ángel P. de; Milanés, V.; Romero Hortelano, Miguel; Mañoso Hierro, María CarolinaLow-speed driving in traffic jams causes significant pollution and wasted time for commuters. Additionally, from the passengers׳ standpoint, this is an uncomfortable, stressful and tedious scene that is suitable to be automated. The highly nonlinear dynamics of car engines at low-speed turn its automation in a complex problem that still remains as unsolved. Considering the hybrid nature of the vehicle longitudinal control at low-speed, constantly switching between throttle and brake pedal actions, hybrid control is a good candidate to solve this problem. This work presents the analytical formulation of a hybrid predictive controller for automated low-speed driving. It takes advantage of valuable characteristics supplied by predictive control strategies both for compensating un-modeled dynamics and for keeping passengers security and comfort analytically by means of the treatment of constraints. The proposed controller was implemented in a gas-propelled vehicle to experimentally validate the adopted solution. To this end, different scenarios were analyzed varying road layouts and vehicle speeds within a private test track. The production vehicle is a commercial Citroën C3 Pluriel which has been modified to automatically act over its throttle and brake pedals.