Persona: Escobar Álvarez, Mª Ángeles
Cargando...
Dirección de correo electrónico
ORCID
0000-0001-8650-0038
Fecha de nacimiento
Proyectos de investigación
Unidades organizativas
Puesto de trabajo
Apellidos
Escobar Álvarez
Nombre de pila
Mª Ángeles
Nombre
2 resultados
Resultados de la búsqueda
Mostrando 1 - 2 de 2
Publicación Spanish adult students’ intention-behaviour towards MOOC during the COVID-19 pandemic(2021) Ciancio, Julio; Escobar Álvarez, Mª ÁngelesMany Spanish students need to learn English beyond the age of 25 to be able to find a job or be further promoted. Unfortunately, those who attempt to pass a university entry-qualifications test often lack the required academic level. To help them achieve this goal, they are usually provided with learning materials and supportive digital resources. During the covid-19 pandemic, the need for online resources increased. This is why the National Distance Education University offered a massive open online course (mooc) on elementary English. The main goal of this contrastive qualitative study was twofold: First, it attempted to explore adult students’ intention-behaviour while taking the course. Secondly it delved into students’ satisfaction with this type of courses during two different years: 2017 and 2020 when the pandemic had a clear impact on distance education. For this purpose, the study used a comprehensive post-questionnaire given at the end of both courses. The data revealed a few significant differences regarding students’ satisfaction, intentions, perceptions, and interests in contexts where face-to-face-learning was not an option. These findings suggest that mooc should be considered as an alternative way to build specific content in situations of crisis.Publicación El Trabajo Fin de Máster (TFM) de Humanidades en el EEES: Análisis de las necesidades de los estudiantes(Universitat Politècnica de València, 2018-06-29) San Mateo Valdehíta, Alicia; Chacón Beltrán, Manuel Rubén; Escobar Álvarez, Mª ÁngelesLa implantación del Plan Bolonia ha supuesto modificaciones en el sistema universitario español. Para obtener un título de máster, es preciso elaborar y defender un trabajo final (TFM), que el estudiante realiza bajo la tutela de un profesor. En los másteres oficiales, tanto de orientación lingüística como literaria, que se imparten con la metodología de la enseñanza a distancia, en la facultad de Filología de la Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), se han detectado carencias y dificultades durante la elaboración de estos trabajos finales. En el proyecto han participado 434 informantes, entre matriculados (n= 105) en los másteres y egresados (n= 329), y el objetivo es llevar a cabo un análisis completo de las experiencias y necesidades de tipo académico mediante la distribución de un cuestionario online. De las conclusiones se desprenden propuestas concretas para solventar las dificultades detectadas en este estudio.